YouTube televizyona rakip olmaya hazırlanıyor

YouTube, şirketin görüntü alanındaki maksatlarını genişletmek için yaptığı atak ile kablolu kanallardan oluşan fiyatsız ve reklam takviyeli bir platform oluşturacak. Proje şu an deneme evresinde olsa da ilerleyen vakitlerde fiyatsız olarak halka sunulma ihtimali bulunuyor.

TEST EVRESİNE GEÇİLDİ

Bir YouTube sözcüsü, seçilen denek kümesi tarafından test etabının gerçekleştirildiğini ve “bunu izleyicinin ilgisini ölçmek için kullanıldığını” belirtti. Fiyatsız ve reklam dayanaklı kanalların eklenmesi, platformun reklamlardan elde ettiği büyük gelire ek olarak katkı sağlayabilir.

YouTube, platformundaki içerik sahipleriyle yaptığı mutabakata misal formda, reklam gelirinde yüzde 45’lik bir hisse vermeyi hedefliyor.

Bu YouTube için yeni bir alan olsa da, Roku, Samsung ve başkaları üzere şirketler, bir müddettir kendi platformları aracılığıyla reklam dayanaklı ücretsiz TV kanalları sunuyor. YouTube’un tecrübesini farklı kılan durum, kullanıcılarına platformundaki çeşitli içeriklere meselesiz bir biçimde kolay erişim sunabilmesi olacak.

Çevrimiçi görüntü platformu birinci olarak geçen yılın Mart ayında TV gösterilerine odaklanan fiyatsız, reklam takviyeli merkezini başlattı ve sinemaları izleyicilere ulaştırmak için Disney Media & Entertainment Distribution, Warner Bros., Paramount Pictures, Lionsgate ve başkalarıyla iştirak kurdu.

TELEVİZYONA RAKİP OLACAK

Aralık 2021’de YouTube, TV hizmetleri için ABD’de 135 milyon bireye ulaşmayı başardı ve TV gösterilerinden yaklaşık 4.000 kısım dahil olmak üzere birçok programın tam dönemlerini kullanıma sundu.

Bir YouTube sözcüsü yaptığı açıklamada, “YouTube, izleyicilerin istedikleri her şeyi bulabilecekleri tek yer ve biz her vakit izleyicilere içeriği daha kolay bulmaları, izlemeleri ve paylaşmaları için merkezi bir amaç sunmanın yeni yollarını arıyoruz.” dedi.
Sözcü, test merkezi hakkında şunları söyledi: “Şu anda izleyicilerin, platformda sunduğumuz çok çeşitli içeriğin yanı sıra fiyatsız, reklam dayanaklı kanalların izlemesine imkan tanıyan küçük bir deney yürütüyoruz.”

YouTube, izleyicilerin tüm favori içeriklerini tek bir yerde bulabilecekleri tek bir alan sağlamak maksadıyla sinemalardan ve televizyon programlarına kadar ek içeriği bulabileceğini söylüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir