Türkiye’de de yeni stratejiler, faal pazarlama faaliyetleri ve lojistik avantajlar kıymetlendirilerek ihracatın arttırılması hedefleniyor. Kesimin yıl sonunda 4 milyar dolarla Çin ve Almanya’nın akabinde üçüncülük amacı olduğunu belirten Ambiyans Fuarcılık Yönetim Kurulu Lideri İrfan Tıraş, 31 Ağustos-3 Eylül tarihleri ortasında İstanbul Fuar Merkezi (İFM)’nde 100’e yakın ülkeden 400’e yakın yerli ve yabancı firmanın iştirakiyle Ambiyans Mesken ve Mutfak Eserleri İhracat Fuarı’nı ikinci defa düzenleyeceklerini belirtti. Tıraş, “Ev ve mutfak eşyaları dalı, çok büyük bir pazar. Çin yüzde 52’yle çok büyük bir oyuncu. Lojistik avantajını çok agresif kullanıyor. Biz ise ihracatımızın yüzde 55’ini AB ülkelerine yapıyoruz. Dalımızın özgür ticaretle bir arada çok sürpriz bir biçimde geliştiği Birleşik Krallık var. 550 milyon dolarla Çin’den sonra ikinci ihracatçı pozisyonundayız. 184 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Maksadımız yıl sonunda 4 milyar dolarla birinci üçte yer almak” diye konuştu. Endüstriyel mutfak eşyaları dahil edildiğinde kesimin yılı 6.2 milyar ihracatla kapattığını belirten İrfan Tıraş, “1.5 milyar dolar da ithalatımız olduğunu düşünürsek 5 milyar dolara yakın cari fazla veren bir sektörüz” dedi.