YouTube, mobilde reklam atlama işlemini zorlaştırıyor

T24 Bilim / Teknoloji

YouTube, taşınabilir kullanıcılarına yönelik yeni bir reklam siyaseti uygulamaya başladı. Artık taşınabilir uygulamada, reklamları atlamak için görünür bir zamanlayıcı yerine, reklamın belli bir kısmı gösterildikten sonra “atla” butonu faal hale gelecek.

YouTube, taşınabilir uygulamasında geri sayım sayacını kaldıran ve reklamlardaki atla butonunu gizleyen yeni bir test özelliği sunuyor. Bu özellik, kullanıcı reklamın belli bir kısmını izledikten sonra atla butonunu etkinleştiriyor. Emel, izleyicilerin dikkatini reklamı atlayabilecekleri vakte değil, reklamın içeriğine çekmek. Daha evvel kullanıcılar, reklamı atlayabilecekleri ana kadar geri sayımı gösteren bir zamanlayıcı görebiliyordu.

Android Police’in aktardığına nazaran, bu yenilik, başlangıçta atla düğmesini gizleyerek kullanıcıların reklamın atlanamaz olduğunu düşünmesini sağlamak gayesiyle kasıtlı bir taktik üzere görünüyor. Lakin bu değişikliğe karşın, kullanıcılar ekranlarının alt kısmında bulunan sarı arama çubuğunu gözlemleyerek bir reklamın ne vakit atlanabilir hale geleceğini varsayım edebilecekler.

YouTube’un taşınabilir uygulama reklamlarındaki bu değişiklikler şu anda test evresinde bulunuyor ve şirket tarafından resmî olarak duyurulmadı. Değişiklikler şimdi tüm kullanıcılar tarafından doğrulanamadığı için özellik hala deneme evresinde. Google’ın bu değişikliği tam olarak uygulayıp uygulamayacağı yahut kullanıcı geri bildirimleri ve test sonuçlarına nazaran sonlandırıp sonlandırmayacağı belirsizliğini koruyor.


“Rumca bilmeseler de Yunanistan’a gönderildiler”; Kayıp bir jenerasyonun kıssası ‘Mübadele’

 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir