Google, arama motoruna daha fazla yapay zeka eklemek için şimdiye kadarki en büyük değişikliklerinden kimilerini yapmaya hazırlanıyor.
Şirket artık bireylerin görüntülerle arama yapmasına, fotoğraflarla arama yaparken sesli soru sormasına ve müzikleri tanımlamasına müsaade verecek. Şirket ayrıyeten arama sonuçlarını yine düzenleyecek, yeni alışveriş yolları ekleyecek ve bu süreçte yapay zeka takviyesi kullanacak.
Geçtiğimiz aylarda tanıtılan “Yapay Zeka Genel Bakış” özelliği de revize edilecek. Bu özellik, kullanıcıların sorularını yanıtlaması beklenirken kimi sıkıntılar yaşanmıştı. Artık daha fazla bağlam sağlamak hedefiyle, internet sayfalarına temaslar eklenmesi planlanıyor.
YAPAY ZEKA ARAÇLARI BİR ARADA!
Google, Search Labs programında görüntü kaydı yaparken soru sorma yeteneği sunarak, yapay zeka araçlarını bir ortada kullanmayı hedefliyor. Yapay zeka, görüntüyü ve soruyu bir ortaya getirerek daha manalı karşılıklar üretmeyi amaçlıyor.
Bu güncellemeler, kullanıcıların ilgisini canlı tutmak ve yeni kullanıcılar çekmek için teknoloji devleri ortasındaki süregelen rekabetin bir modülü olarak bedellendiriliyor. Çarşamba günü, üretici yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’nin ardındaki firma OpenAI, en son finansman çeşidinde 6,6 milyar ABD doları (şimdiye kadarki en yükseği) topladığını doğruladı ve şirkete 150 milyar dolardan fazla kıymet biçti, bu da yapay zeka etrafındaki çılgınlığın sürdüğünün işareti.
KİŞİYE ÖZEL SONUÇLAR
Mobil aygıtlarda yemek tanımları ve ilhamıyla ilgili aramalarda başlayarak, yeni yapay zeka takviyeli arama sonuçları sayfaları da öncelikle ABD’de kullanıma sunulacak. Kullanıcılar, yalnızca kendilerine özel düzenlenmiş sonuçlarla varlıklı bir tecrübe yaşayacak.
Google, Yapay Zeka Genel Bakış’taki yeni değişikliklerin, destekleyici internet sitelerine olan trafiği artırdığını gözlemledi. Fakat kimi eleştirmenler, bu özelliklerin yayıncılar ve reklamverenler üzerindeki olumsuz tesirlerine dikkat çekiyor. Google, temasların eklenmesinin kullanıcıların ilgisini çeken sitelere daha kolay ulaşmasını sağladığını belirtiyor.
Ayrıca, Google Arama’yı kullanan işletmelere yardımcı olmak maksadıyla, ABD’de taşınabilir aygıtlarda Yapay Zeka Genel Bakış içinde reklamlar sunulacağı da duyuruldu.